Naczyniak wiśniowy

Naczyniak wiśniowy, zwany również naczyniakiem starczym, to jędrna czerwona, niebieska lub fioletowa grudka o średnicy 0,1 – 1 cm, która może się rozwinąć na dowolnej części ciała, choć najczęściej występuje na skórze głowy, twarzy, na ustach i tułowiu.

Naczyniak wiśniowy, będący najbardziej rozpowszechnionym typem naczyniaka, jest objawem rozrostu komórek wyściełających wnętrze naczyń krwionośnych. Rozwija się zazwyczaj na skórze osób w starszym wieku, jednak może wystąpić także u osób młodych.

Przyczyna pojawienia się naczyniaka wiśniowego nie jest znana. Nie jest to zmiana chorobowa i nie można się nią zarazić, jednak ze względu na nieestetyczny wygląd grudki może stanowić problem natury kosmetycznej.

Diagnostyka naczyniaka wiśniowego

Naczyniak wiśniowy jest diagnozowany przez dermatologa w badaniu dermatoskopowym na podstawie jego cech klinicznych. W przypadku wątpliwości lekarz może zlecić biopsję z badaniem histopatologicznym, aby wykluczyć zmiany nowotworowe.

Leczenie naczyniaka wiśniowego

Naczyniak wiśniowy nie stanowi zagrożenia dla życia i zdrowia pacjenta, dlatego nie ma potrzeby leczenia tego typu zmiany skórnej. Jednak w przypadku, gdy guzek jest duży, zaczepia o ubranie lub znajduje się w odsłoniętym miejscu np. na twarzy zaleca się usunięcie go w gabinecie dermatologicznym. Naczyniak usuwa się za pomocą krioterapii, elektrokoagulacji lub laseroterapii.

Usuwanie naczyniaka wiśniowego laserem

W naszej Klinice Medycyny Estetycznej i Dermatologii Zakrzewscy naczyniaka wiśniowego usuwamy laserem CO2. Zastosowanie laseroterapii pozwala na usunięcie grudki bez naruszania zdrowych tkanek skóry, dzięki czemu skóra pacjenta szybko się regeneruje, a sam zabieg nie niesie ze sobą żadnych skutków ubocznych.

Zabieg usunięcia naczyniaka wiśniowego zawsze poprzedza szczegółowa konsultacja dermatologiczna w trakcie, której lekarz ocenia charakter zmian skórnych i omawia z pacjentem przebieg zabiegu.

Zalety stosowania lasera w leczeniu naczyniaka wiśniowego w Klinice Zakrzewscy :

• 5 minut – tyle czasu potrzeba, aby usunąć nieestetyczną grudkę,
  • pozytywny rezultat zabiegu jest widoczny bezpośrednio po jego zakończeniu,
  • krótki okres rekonwalescencji skóry dzięki niezwykłej precyzji lasera ,
  • brak skutków ubocznych zabiegu w postaci blizn czy bólu w trakcie czy po usunięciu zmiany ze skóry,
  • zabieg wymaga jedynie znieczulenia miejscowego dzięki czemu jest bezbolesny i bezpieczny dla kobiet w ciąży oraz osób z chorobami przewlekłymi,
  • pacjent nie potrzebuje zażywać środków przeciwbólowych po zabiegu,
  • po zabiegu pacjent może od razu powrócić do swoich codziennych zajęć,
  • po zabiegu pacjent nadal pozostaje pod opieką Kliniki, a jego stan podlega obserwacji według indywidualnie dobranego harmonogramu kontroli stanu zdrowia.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Kliniki Zakrzewscy w zakresie usuwania naczyniaka wiśniowego. W naszej ofercie znajdują się również zabiegi, których celem jest usuwanie kurzajek, kępek żółtych, prosaków, przerośniętych gruczołów łojowych, włókniaków, objawów zakażenia mięczakiem zakaźnym i kłykcin.