Starzenie szyi i dekoltu

Objawy starzenia się szyi i dekoltu często występują znacznie wcześniej niż pierwsze zmarszczki na twarzy. Dzieje się tak ponieważ skóra na szyi i dekolcie jest wyjątkowo cienka, łatwo więc ulega przesuszeniu i traci elastyczność.  Dlatego szyję i dekolt powinno się pielęgnować z taką samą dbałością jak skórę twarzy.

Dlaczego skóra szyi i dekoltu traci elastyczność?

Skóra szyi i dekoltu jest niezwykle cienka i delikatna co sprawia, że zachodzące w organizmie naturalne procesy starzenia się w pierwszej kolejności objawiają się właśnie w okolicy szyi i dekoltu. Z upływem lat w skórze właściwej ubywa kwasu hialuronowego odpowiadającego za prawidłowe nawilżenie, a także kolagenu i elastyny, które zapewniają skórze jędrność i elastyczność. W konsekwencji skóra staje się wiotka, a z czasem pomarszczona i obwisła.

Skóra szyi i dekoltu szybciej podlega procesom starzenia się również z powodu niedostatecznej ochrony przed promieniowaniem UV. Często zapominamy nałożyć krem przeciwsłoneczny z wysokim filtrem UV na szyję i dekolt, co skutkuje wystąpieniem objawów fotostarzenia się skóry.

Kolejną przyczyną pojawienia się oznak starzenia się na skórze szyi i dekoltu są predyspozycje genetyczne oraz wahania hormonalne, które wpływają na produkcję kolagenu i elastyny w organizmie.

Sposoby na ujędrnienie szyi i dekoltu

Istnieją różne sposoby, pozwalające zminimalizować problem. To przede wszystkim kremy oraz zabiegi w gabinecie medycyny estetycznej. Wspomniane metody mają na celu przywrócenie optymalnego nawilżenia i ujędrnienia delikatnej skóry szyi i dekoltu.

Lekarz medycyny estetycznej może zaproponować terapie nieinwazyjne oraz terapie mniej lub bardziej inwazyjne, które wiążą się często z okresem rekonwalescencji. Rodzaj zabiegu zależy od stopnia utraty jędrności skóry oraz efektów, jakich oczekuje pacjent.

Większość osób może bezpiecznie poddać się małoinwazyjnym zabiegom ujędrniającym i napinającym wiotką skórę. Przeciwskazaniem mogą być natomiast ciąża, infekcja skórna lub niektóre leki. Ujędrniające zabiegi małoinwazyjne skóry szyi i dekoltu powinny być wykonywane przez doświadczonego lekarza medycyny estetycznej, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia skutków ubocznych zabiegu.

Dodatkowo pacjent może skorzystać z serii zabiegów, które opóźniają pojawienie się pierwszych oznak starzenia się skóry szyi i dekoltu oraz takich, które likwidują istniejące zmarszczki i wiotkość skóry.

Takie zabiegi to np. mezoterapia igłowa. Zabieg polega na podskórnej iniekcji kwasu hialuronowego lub osocza bogatopłytkowego, które odgrywają kluczową rolę w przywracaniu optymalnego poziomu nawilżenia skóry. Związki te stymulują komórki do intensywnej, wewnętrznej odbudowy i regeneracji.

W przypadku, gdy skóra szyi i dekoltu stała się wiotka, a zmarszczki są widoczne, może zostać zastosowany termolifting z wykorzystaniem lasera frakcyjnego Co2. Zabiegi te pobudzają m.in. intensywną produkcję kolagenu i elastyny w skórze.

Zabiegi ujędrniające i napinające skórę szyi i dekoltu poprzedza konsultacja lekarska, w trakcie której lekarz ocenia stan skóry i proponuje zabiegi, które przyniosą zadowalające pacjenta rezultaty. W tracie serii zabiegów postępy terapii anti-aging są stale monitorowanie.

Inne zabiegi:

Więcej na temat stosowanych metod: