Przerośnięte gruczoły łojowe

Przerośnięte gruczoły łojowe to bezbolesne, żółte grudki o średnicy do 3 mm, które pojawiają się na czole i policzkach u osób w średnim lub starszym wieku. Jest to łagodna forma guza mieszków włosowych, która nie stanowi zagrożenia dla życia i zdrowia pacjenta. Jednak ze względu na występowanie grudek na twarzy, zmiany te mogą stwarzać poważny problem natury kosmetycznej. W takim przypadku zaleca się usunięcie przerośniętych gruczołów łojowych w gabinecie dermatologicznym.

Leczenie przerośniętych gruczołów łojowych

Przerośnięte gruczoły łojowe nie są objawem chorobowym, a ich leczenie nie jest konieczne. Jednak ze względów estetycznych można usunąć tego typu zmianę skórną za pomocą peelingów chemicznych, elektrokoagulacji lub lasera frakcyjnego CO2. Zastosowanie nowoczesnego lasera jest uważane, za najskuteczniejszą i najbezpieczniejszą metodę usuwania nieestetycznych grudek z delikatnych partii ciała jakimi są policzki i czoło. Przerośnięte gruczoły łojowe mogą nawracać, wówczas konieczne jest powtórzenie zabiegu ich usunięcia.

Usuwanie przerośniętych gruczołów łojowych laserem

W naszej Klinice Medycyny Estetycznej i Dermatologii Zakrzewscy przerośnięte gruczoły łojowe usuwamy laserem CO2. Zastosowanie wysokiej klasy lasera pozwala na usunięcie grudek bez naruszania zdrowych tkanek skóry, dzięki czemu skóra pacjenta szybko się regeneruje, a sam zabieg nie niesie ze sobą żadnych skutków ubocznych.

Zabieg usunięcia przerośniętych gruczołów łojowych zawsze poprzedza szczegółowa konsultacja dermatologiczna w trakcie, której lekarz ocenia charakter zmian skórnych i omawia z pacjentem przebieg zabiegu.

Zalety stosowania lasera w leczeniu przerośniętych gruczołów łojowych w Klinice Zakrzewscy :

• 5 minut – tyle czasu potrzeba, aby usunąć nieestetyczne grudki z twarzy i czoła,
  • pozytywny rezultat zabiegu jest widoczny bezpośrednio po jego zakończeniu,
  • krótki okres rekonwalescencji skóry dzięki niezwykłej precyzji lasera,
  • brak skutków ubocznych zabiegu w postaci blizn czy bólu w trakcie czy po usunięciu zmian ze skóry,
  • zabieg wymaga jedynie znieczulenia miejscowego dzięki czemu jest bezbolesny i bezpieczny dla kobiet w ciąży oraz osób z chorobami przewlekłymi,
  • pacjent nie potrzebuje zażywać środków przeciwbólowych po zabiegu,
  • po zabiegu pacjent może od razu powrócić do swoich codziennych zajęć,
  • po zabiegu pacjent nadal pozostaje pod opieką Kliniki, a jego stan podlega obserwacji według indywidualnie dobranego harmonogramu kontroli stanu zdrowia.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Kliniki Zakrzewscy w zakresie usuwania przerośniętych gruczołów łojowych. W naszej ofercie znajdują się również zabiegi, których celem jest usuwanie kurzajek, kępek żółtych, prosaków, włókniaków, objawów zakażenia mięczakiem zakaźnym i kłykcin.